نظر سنجی و اطلاع داشتن چشم بینای روابط عمومی است
چهارشنبه 20 دی 1396

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آقاسی روز چهارشنبه در همایش تخصصی نو انگار با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کردستان اظهار کرد: روابط عمومی نباید سود محور باشد و فقط در مواق بحران فعال شود.
رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی باید تعاملی باشد، افزود: این بخش از دستگاه یا سازمان نباید فقط امور تبلیغاتی را پوشش دهد.
آقاسی به برخی از کارهایی که یک روابط عمومی برای موفقیت باید رعایت کند اشاره و یادآور شد: اهمیت شخصیت انسان، وجود خصلت تبادلی، اهمیت به رضایت و خلاقیت، دانش و حقیقت محور بودن و داشتن قدرت بازاریابی از مواردی است که روابط عمومی موفق باید داشته باشد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ایسپا نیز در این همایش شفافیت سازمانی، جریان آزاد اطلاعات و دسترسی سهل و آسان را از خصوصیات مهم روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی باید به ذی نفعان، مشتریان و مردمی که به آن رجوع می کنند، پاسخگو باشد.
ابراهیم شیرعلی با بیان اینکه روابط عمومی مبتنی بر دانایی، مولفه های رسیدن به توسعه را فراهم می کند، افزود: مدیران و مسئولان روابط عمومی ها باید تولید دانش کنند و بتوانند آن دانش را در سازمان بکار گیرند.
وی سنجش اثربخشی مداخلات توسعه ای، ارزیابی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی بر این مداخلات و سنجش میزان رضایت مشتریان و کارکنان سازمان را از دیگر خصوصیات مهم برای روابط عمومی ها دانست.
رئیس جهاد دانشگاهی کردستان هم در این همایش گفت: روابط عمومی رقیب رسانه ها نیست بلکه باید نهادی یاری دهنده و تسهیل گر رسانه ها و مردم در سازمان و دستگاه اجرایی باشد.
چیا سهراب نژاد با بیان اینکه آموزش یکی از رسالت های اصلی جهاد دانشگاهی است، تاکید کرد: تلاش کرده ایم در زمینه آموزش و پژوهش با دستگاه ها و سازمان های مختلف ارتباط داشته باشیم.
وی یادآور شد: رسالت اصلی ما اشتغالزایی نیست اما تلاش کرده ایم با ایجاد مشاغل خانگی زمینه اشتغال برای 2 هزار و 600 نفر در استان کردستان را فراهم کنیم.
خبرنگار: امید بهمنی** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102

,ایرنا